イーメールのためのSEOとSEM

SEO and SEM For Email(September 20, 2009 Fred Wilson)
(This is a translated version of "A VC" blog post, thanks to Fred Wilson.)

Everyone who works in online marketing knows what SEO (search engine optimization) and SEM (search engine marketing) are. They have become large businesses with hundreds of millions (SEO) or billions (SEM) being spent each year. SEO and SEM are the tools a marketer uses to get customers or potential customers to visit his or her website via search.

オンライン・マーケティングで仕事をしている人なら誰でもSEO(検索エンジン最適化)とSEM(検索エンジンマーケティング)が何であるのかを知っている。1億もの(SEO)、100億もの(SEM)をかかえる巨大なビジネスになっていて毎年使用されている。SEOSEMはマーケッターが利用者を獲得たり、可能性の高い利用者が検索を使ってホームページを訪れるようにするために使用するためのツールなのだ。

But many marketers don't realize there are similar tools for getting customers and potential customers to see their email messages. As Matt Blumberg, CEO of our portfolio company Return Path, points out in this post, there are very similar tools available in the email world.

しかし、多くのマーケッターは利用者を獲得したり、可能性の高い利用者を集めるのに彼らが自分達のイーメールのメッセージを見るときに使う似たようなツールがあることに気が付いていないのだ。ポートフォーリオの会社であるリターン・パスのCEOのマット・ブランバーグによると、この記事を指摘して言うには、イーメールの世界においてかなり似通ったツールが利用できるということだ。

SEO is all about the things you do to make your website optimized to show up in the organic (aka free) search results. In email, the equivalent is "reputation monitoring and management". As you work on your email reputation, the likelihood that your email will get into the inbox goes up. And like SEO, there are both consultants you can hire and tools you can use to do this.

SEOはあなたがウェブサイトでやっていることをすべてのことを、自然の(別名 無料の)検索結によって最大限に活用して表している。イーメールにおいて、それと同等のものは「調整や運用の評判」である。イーメールで良い評判を得るために働いているときに、あなたのイーメールが受信箱に入っていって起こりそうなことである。そしてSEOと同じように、あなたがコンサルタントを雇ってできるようなことや、あなたがツールを使って作業できることのように2つの側面を持っているのだ。

SEM is about buying traffic via search. In email, the equivalent are whitelisting services. If you have a good email reputation, then you can pay to be on various whitelists that are like "EZ Pass for email".

SEMは検索を使ってトラフィックを購入することについてである。イーメールで、それに同等のものは好ましいリストの提供である。もしイーメールでよい評判を得ていたら、「イーメールの簡単パス」のようにさまざまな好ましいリストに載れるように支払うことだってできる。

Just like SEO and SEM, you really should do both. Start with optimizing and then move onto paid services. If you want to learn more, Return Path is the leader in providing both "reputation monitoring and management" and whitelisting. You can learn more on their website.

SEOSEMのように、実際に両方するべきなのだ。楽観的に始めて、そして有料のサービスに乗り換えるのだ。もっとたくさん知りたいと思ったら、リターン・パスは好ましいリストの「調整と運用の評価」の両方を提供する先導者なのだ。リターン・パスのウェブサイトからもっと学ぶことができるだろう。