マイクロソフトのプロジェクト・グラノラーーフェイスブックはヤフーよりもおいしい?


Project Granola?

プロジェクト グラノラ? 

In any case, it is a word Microsoft folks have been slipping into the conversations with BoomTown over the past few days, so much so that I have started to feel like I was talking to execs from Whole Foods.

いずれにせよ、これはマイクロソフトの人がブームタウンとのここ数日前の会話の中で、滑らせてしまった言葉なのでしょう、私はホールフーズの経営者と話した気持ちになっていたのです。

Those would include buying bigger vertical sites in strong categories like autos or jobs or finance, and also scooping up smaller but fast-growing socially oriented sites like Digg, Meebo, Yelp or focusing on ad plays like Spot Runner (which just got another big dollop of funding).

(インターネットの可能性の向上のために、マイクロソフトシリコンバレー中からいくつも選び出すということは、)自動車や、求人情報や経済といった強いカテゴリーを持った、より大きな垂直的に統合されたサイトを購入するをことを含んでいるだろう。そしてより小さなサイトをすくいあげてしまうだろう。たとえば、急成長の社会的指向のサイトの、ディグ、ミーボ、イェルプや、広告事業に焦点を当てるようなスポットランナー(このサイトはファンドの一部になった)の様なサイトである。

There might even be some sense in spinning some of these and all Microsoft Web units off into a separate Internet company, which would be another way of integrating even bigger deals for properties like Time Warner’s (TWX) AOL or News Corp.’s (NWS) MySpace (which are longer shots, I think).

そのカテゴリーの中からいくつか意味あるものなかから抜き出しさえして、すべてのマイクロソフトのウェブユニットを分け離して、それらをインターネットの会社に収めてしまうかもしれません。そしてそれらの会社は、資産として大きな取引にされてしまって統合されるという、もう一つの方法になるだろう。例えば、タイム・ワーナーのAOLや、ニューズ・コーポレーションマイスペースのように。