マイクロフー:フェイスブックとメッテルニヒのつながり

Lest BoomTown forgets–in all the hubbub related to the Microsoft-Yahoo-Google talks among and between the Web’s most powerful players about various alliances and, more likely, misalliances–please do not take your eye off the dark horse in this race, which is to say: Facebook.

ブームタウンは忘れてしまわないようにーマイクロソフト=ヤフー=グーグルの話に関連した、ウェブで最も強力な役者たちの中で、多方面の協力や、もっと起こりそうな非協力についてのすべての騒動の最中で。気をつけてくださいね、そのレースのなかにダークホースがいますから。そしてそれは、フェイスブックである。

Why?

なぜでしょう?

Well, without going all Prince Klemens Wenzel von Metternich on you (pictured here in all his dull glory) and also giving myself bad Congress-of-Vienna flashbacks from high school 19th-century European history exams, it’s because the overhyped social-networking site is likely to emerge a key player in this larger digital balance-of-power exercise taking place.

さて、クレメンス・ヴェンツェル・フォン・メッテルニヒ王子(この全身像ではご勇姿がぼやけているけれど)を主役にもってこようというのではなくて、それからわたしも高校の19世紀ヨーロッパ史の試験でウィーン会議が出てきたのを思い出したくないのだけれど、どういうことかと言うと、今回の勢力均衡の駆け引きの場に、この期待をかけられすぎたソーシャルネットワーキング・サイトがどうやら鍵をにぎる役として登場しそうだということだ。

In fact, I am increasingly getting the feeling that the company might sell itself sooner rather than later, especially given that a preferred IPO might be harder to achieve than ever before.

実際に、私はその会社が、いずれそうなるというより、もっと早くに身売りしてしまうのではないのかとだんだん思うようになりました。特に優先されているIPOを達成させることが今までないほどに困難かもしれないからです。