エリック・シュミット  グーグルのミッションは「世界を変える」こと(前編)

後編>

Google CEO Eric Schmidt has a modest ambition: He just wants to change the world.

グーグルのCEO、エリック・シュミットは控えめな野望を掲げる。ただ世界を変えたいというのである。

That's what he told New Yorker writer Ken Auletta, at an event in San Francisco organized by the Syracuse University Newhouse School of Public Communications.

シュミットはニューヨーカーの記者ケン・アウレッタに、シラキュース大学のニューハウス・スクール・オヴ・パブリック・コミュニケーションズがサンフランシスコで企画したイベントで、上記のように話した。

"The goal of the company is not to monetize anything," he said. "The goal is to change the world -- and monetization is a technique to do that."

「グーグルのゴールは何でも収益化することではありません」とシュミットは話す。「ゴールは世界を変えることで、目標達成のための技術が収益化することなのです。

In a broad conversation covering Microsoft, Yahoo, privacy and government regulation, Schmidt effectively dodged any juicy questions.

マイクロソフト、ヤフー、プライバシー、政府の規則の取材での幅広い会話の中で、シュミットはどんなきわどい質問にも効果的にひらりとかわしている。

Asked about his recusal from iPhone discussions in Apple board meetings (Schmidt has served on Apple's board since August 2006), Schmidt basically said the mobile market was big enough for both companies.

アップルの取締役会(シュミットは2006年8月からアップルの取締役の一員)で、iPhoneの会議を辞退していることについて聞いたところ、シュミットは携帯のマーケットは両社にとって十分大きいと簡潔に答えた。


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