グーグル、オンライン広告キャンペーン計画のツールを紹介(1)

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Google wants to make it easier for marketers to pick appropriate Web sites for their online ads with a new tool it announced Tuesday called Ad Planner.

グーグルは、市場づくり担当者が、オンライン広告を掲載するのにふさわしいウェブサイトを選び出すのを簡単にしようとしている。火曜日に発表された、アド プランナーという新しいツールを使うのだ。

The tool, first reported about by The New York Times on Monday, is aimed at advertising agencies' media planners, whose job is to decide where to place their clients' ads.

そのツールは、月曜にニューヨーク・タイムズで初めて報じられた。顧客の広告をどの場所に配置するか決める仕事をしている、広告代理店のメディア・プランナーに向けてられたものだ。

By feeding Ad Planner with their target audience's demographic information, media planners will get a list of sites that should prove effective marketing vehicles.

アド プランナーで、対象にしている閲覧者の民主的な情報を見て、メディア・プランナーは効果的に自動車のマーケティングを改善したほうがいいというサイトの分析結果を手にするだろうと感じた。

"You can drill down further to get more detail like demographics and related searches for a particular site, or you can get aggregate statistics for the sites you've added to your media plan," reads the official blog posting.

グーグルが公式のブログに「ずっと深くまで掘り下げていって、例えば、民主的なことや、特定のサイトに関連した検索についてなどかなり詳しい情報を知ることができ、またメディア対策に入れているサイトについて統合した統計値などを知ることもできる。」という掲載がある。

Ad Planner data can be exported as .csv files to spreadsheet applications or to Google's own DoubleClick MediaVisor ad campaign management tool.

アド プランナーのデータは、CSVファイルでスプレッドシートアップリケーションにエクスポートしたり、グーグルのダブルクリックのメディアヴァイザー、広告キャンペーン事業のツールにエクスポートさせることができる。

For now, those interested in using Ad Planner need to submit a request to Google.

アド プランナーを使ってみたいと思った人は、グーグルに申し込みを提出する必要があるということだ。


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