もし、グーグルにクッキーをあげたなら(1)

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If you give Google a cookie it will probably want to store your search behavior and given the scope of its publishing network....

もし、あなたがグーグルにクッキーをあげたとしたら、おそらくグーグルはあなたの検索の習慣をあつめて、グーグルが公開しているネットワークに見通しをつけるだろう...

Something tells me this story does not end happily.

このストーリーは、ハッピーエンドにはならないところがあるようだ。

Though this story has been developing for months, the New York Times article on Friday seems to have sparked a deeper look and the issue of privacy has come in to play.

数ヶ月間、話題になっていた話であるが、ニューヨーク・タイムズの金曜の記事は、もっと深くまで見て先行していて、プライバシー問題の騒ぎになっていた。

And so it should at this stage. What really needs to be discussed is the establishing of what is allowed to be collected; how it is collected, stored and shared; what would be needed to opt in or out; and consequences of breaches of any limits set.

すると、この段階ではそうするべきなのであろう。本当に話し合わなくていけないことは、何を集めでもいいかということを確立させることだ。どのような方法で、集めて、保存して、共有していいか決めたらどうだろう。そこに加わるか、それともしないかを決める必要もあるだろう。制限に違反したときのこともあるだろう。

There seems to be a need to monitor what is being done and the extent our privacy can be invaded - since many times it is the fringe that uses technology to grab a little more than what we want.

何ができたのか確認したりするモニターも必要になってきそうだ。そしてプライバシーが侵害されたりしないか監視するーーというのは多くの場合、我々がもとめているものよりちょっとだけ多くを、テクノロジーを使ってつかんでしまうという、二次的なことなのだ。

The NYT article by Saul Hansell quotes Nick Fox, who - just so NYT knows for the future - is Senior Product Manager for Ads Quality. Nick will have a lot more to measure for Ads Quality if the traffic can be sorted in some quality manner.

ソウル・ハンセルがニューヨーク・タイムズでーニューヨーク・タイムズは将来を知っていてーアド・クオリティの上級製品責任者のニック・フォックスの言葉を引用していた。トラフィックをなんらかの品質方法で分類できるとしたら、ニックはアド・クオリティで計測するためにもっとたくさんのことをするだろう。

As a marketer I would gladly use the information to improve my media buys. But then again we largely do with almost all other media and ours could be more accurate. I am sure the argument distills to Google would be providing the best connection possible between marketer and audience.

市場づくりの担い手として、メディアのやつらが情報を使って良くなっていくのは嬉しいことだ。でも、そしたらもう1度、ほかのほとんど全部のメディアと大規模にやらなきゃいけないし、僕たち記者はもっと正確にならなきゃいけない。グーグルが市場づくり担当者と見に来る人たちとの間で可能な最善の結びつける方法を提供していくように、議論をして洗練していけると確信している。

The synethesis of the "good user experience" with the "successful marketing effort" may be more than a cyberUtopia. But there are many who see this as the "belly of the beast".

「よいユーザー体験」と、「成功するマーケティングのちから」を組み合わせると、サイバー・ユートピア以上であるかもしれない。しかし、「野獣の横腹」と思う人も多いだろう。

Given the beta launching of Ad Planner - which Google intends to give away free (guess another industry is in jeopardy) - the depth of knowledge available could be quite large. Marry the cookie with Ad Planner information and the knowledge of our online behavior is soon extensively recorded.

アド プランナーのベータ版を打ち出してみようーグーグルはそれを無料でするつもりであろう(ほかの会社が危険であることを想像しよう)ー可能な知識の深さはかなり奥行きがある。アド プランナーの情報とクッキーが結びついて、我々のオンラインの行動という知識がもうすぐ広範囲に記録される。


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