グーグル アドプランナー VS コムスコアの調査(1)

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When Google Ad Planner came out back in June, I immediately thought of Comscore - and I was not alone. Many in the marketing industry thought that Google's product would be a "Comscore killer," and when I noted as much in my coverage, Gian Fulgoni, Comscore's chair, shot back in a comment to my post:

グーグル アドプランナーが6月に登場したとき、私はすぐにコムスコアのことを考えたーそれは私だけではないだろう。マーケティング産業の多くの人は、グーグルの製品は「コムスコア・キラー」になるだろうと考えた、そして私が取材してたくさん述べたときに、コムスコアの会長のジアン・フルゴニは私の記事にすぐさまコメントに返してくれた。

Hi John: Before celebrating the availability of these products from Google, I think it would be prudent for web site operators to compare their site traffic numbers as obtained from their server logs (or Google Analytics for that matter) with the unique visitor numbers that Google is now publishing through Google Trends and Ad Planner. I think they will be astonished at how much lower Google now says their traffic is.

こんにちは、ジョン:グーグルの商品を入手可能になることをお祝いする前に、ウェブサイト運営者はサイトのトラフックナンバーを比べることに慎重になると思う。サーバーのログ(あるいはグーグルアナリスティック)でユニークな訪問者数を手に入れられるので、グーグルはグーグルトレンドとアド プランナーをいうかたちで今になって発売したのだ思う。グーグルがトラフィックについて今になって語るのにどれだけ時間がかかったのか驚くことになると思う。

I asked Gian to elaborate, and published the resulting interview here.

私は詳しく書こうとジアンに質問してみた、そして残りのインタヴューをそこに出版した。

But until now, we've not had the data to back Gian's claim. I asked him if he could provide it, and to his credit, he did. The story it tells is certainly not what one might expect. (Of course, the data is from Comscore, so it must be taken as such, but remember, Comscore is a public company that stakes its reputation and its market value on data, so my gut tells me that Gian is not trying to pull the wool over anyone's eyes.)

しかし今になっても、ジアンの保有する返さなくてはいけないデータをまだもらっていないのだ。私はジアンにデータを提供してもらえないかきいてみたら、彼の信用でそうしてくれた。このストーリーは、ひとが予想することとまったく違うことになる。(もちろん、データはコムスコアからで、そういうことだと受け取らなければいけないことになる、しかし覚えていてほしいのは、コムスコアは公の会社でデータについての評判とマーケットの価値を獲得しているのだ。それで、私の直感では、ジアンはみんなの目をだまそうとしているのではないのだ。)

A bit of background: Anyone paying attention has noticed that publishers, by and large, believe Comscore's panel-based measurement system grossly underestimates traffic and unique visitors. As a publisher myself (FM represents more than 160 middle to large sized sites, including this one), I've been one of the most visible such complainants. And that list is not short. In fact, Comscore and Nielsen are both working with the Interactive Advertising Bureau (I am a board member) on an audit of their practices to verify their methodologies. (Comscore notes that it believes the issue of cookie deletion can cause significant inflation in unique visitors, for more see this release.)

いきさつを話そう:だれもが注目するのは、たいていは、出版社で、コムスコアのパネル調査システムのおおざっぱな少なくみつもられたトラフィックやユニークな訪問者を信じている。私自身、パブリシャーとして(FMは160ミドルよりももっと大きなサイズのサイトを象徴している、このサイトを含めて)、そのことを一番はっきりと申し立てている一人になっている。そして、そのリストは短くはないのだ。実際、コムスコアやニールセンの両社はネット広告業界団体と取り組んでいて(私は取締役会のメンバーになっている)方法論を確かめて、実行の監査をしている。(コムスコアはクッキー削除の発行物がユニークな訪問者数をかなり急上昇させると信じていると述べている)

Given this, the world expected that Google, with its unparalleled access to web-wide data, would validate publishers' concerns and show that Comscore's numbers were significantly under-reporting reality.

もしそうだとすると、世界はウェブ全体のデータに並ぶもののないアクセスができるグーグルに期待している。パブリッシャーの関心を確かにして、コムスコアの数字が意味ありげに表面下で報告されている現実だと示すだろう。