ゼマンタを試してみる

One of my favorite VC quotes comes from Bill Kaiser of Greylock. He once said, "when I hear about a company once, I often ignore it, when I hear about it twice, I pay attention, when I hear about it for the third time, I take a meeting".

僕の大好きなベンチャーキャピタルの引用の中から、グレイロックのビル・カイザーからのものが来たのです。カイザーはこう言いました。「ある会社について一度聞くと、たいていは無視しているが、二度聞いたときは、注意を払う。三度聞いたときは、面会することにしている。」

It happened to me this week. I met with Reshma who runs seedcamp, the european version of Y Combinator, on Monday and she told me about Zemanta which came out of last year's seedcamp. Then I saw this blog post about Zemanta on Techmeme the next day. And then on Thursday, Alex Iskold, founder of our portfolio company Adaptive Blue, introduced us to Andraz, one of the founders of Zemanta.

このことが、今週僕に起こったのです。Yコンビネータのヨーロッパ版の、シードキャンプを運営しているレシマに会いました。その月曜日に彼女は去年のシードキャンプで初出場したゼマンタについて話しました。それで、翌日のテックミームでゼマンタについてのその投稿記事を見たのです。そして次の木曜日に、僕たちのポートフォリオの会社であるアダプティブ・ブルーの創業者のアレックス・イスコルドは、ゼマンタの創業者の一人であるアンドラスに僕たちを紹介したのです。

Three hits in one week is absolutely a "pay attention" notice. So this morning I am trying Zemanta out. The image and most of the links in this post were automatically provided by Zemanta.

1週間で3個、絶対に「注意」の通知がヒットしました。それでその朝、ゼマンタを試してみることにしました。この投稿にも、画像や多くのリンクがゼマンタから自動的に投稿されていました。

Zemanta is a blogging tool plugin that provides a set of advanced services for finding related content (photos and related posts). It also provides something I've wanted for a long time, a way to do a tumblr style reblog in typepad.

ゼマンタはブログを書くツールプラグインで、関連するコンテンツ(写真や記事)を検索する、一歩進んだサービスセットを提供しています。ゼマンタは、僕が長い間欲しかったもの、タイプパッドでタンブラースタイルのレブログができる機能もついています。

The company is based in Slovenia and was funded through relationships it made at seedcamp. I am very interested in what's going on with seed stage web startups in europe right now. I'll be over there next month and will spend some time trying to get a sense of things. One stop is likely to be Slovenia to meet the Zemanta team.

ゼマンタはスロベニアに拠点があり、シードキャンプで作られ、交流を通して設立されました。いまのところ、ヨーロッパのシードステージのウェブスタートアップは何が進められているのかとても興味があります。来月ヨーロッパへ行き、それらのものごとを知るために滞在するつもりです。立ち寄るところは、ゼマンタのチームに会いに、スロベニアに行くことになりそうです。