ツィッターの共同創立者が言う、もちろん、広告が好きさ!

Twitter Cofounder: Of Course We Like Ads!(May. 20, 2009 Dan Frommer)
(This is a translated version of "Silicon Alley Insider" blog post, thanks to Dan Frommer.)

Twitter cofounder Biz Stone wants us to know that Twitter isn't as opposed to advertising as it sounded earlier this week. Enough to write an entire blog post explaining that while Twitter is not interested in running banner ads on the site -- duh -- that it is "going to leave the door open for exploration" for other deals.

ツィッターの共同創業者のビズ・ストーンは、今週のはじめに伝えたように、広告に対立しているのではないということを知らせたいという。ツィッターの全体のブログで十分説明しているのだが、サイトでバナー広告を掲載しようというのではない一方でーーこれは分かりきったことだがーーほかの取引のために「探求のためにドアを開け放して飛び出そうとしている」。

One of those, we think, could be a Google (GOOG) search ad deal -- sooner than later.

その一つを考えてみると、グーグルの検索広告の取引になるかもしれないーー意外に早くに。

Biz Stone: When we speak publicly about how Twitter might become a profitable business, we talk about the idea of commercial usage and then explain that we're still exploring what that means―that's true. We also say traditional web banner advertising isn't interesting to us which is also true. However, to say we are philosophically opposed to any and all advertising is incorrect.

ビズ・ストーン:ツィッターがどのようにしたら収益の多いビジネスになりうるかということについて公に話すときは、商業的慣習について話をして、その方法がそのようであるかそっと探求していると説明しています。それから、従来のウェブバナー広告にも興味を持っていないというのが本当にそうであるか話しています。しかしながら、言ってみれば私達は哲学的に何かに対峙していて、すべての広告は正確というわけではないのです。

For a long time, we've said that we think there are interesting opportunities related to commercial usage. Businesses and individuals are getting value out of Twitter and we may be able to enhance that. We've just begun exploring in this area―early ideas include account authentication, management tools, and discovery mechanisms. We'll keep you posted.

長い間、興味深い可能性が商業的慣習にあるのだと思っていることを話してきている。ビジネスと個人はツィッターで価値を見つけ出し、私達はそれを高めることができる。ちょうど、初期の範囲の考えに飛び立ち始めたばかりで、その中には匿名のアカウントや、管理ツールや、メカニズムの発見などもある。あなたが投稿したものを投稿を私達が保存しよう。

The idea of taking money to run traditional banner ads on Twitter.com has always been low on our list of interesting ways to generate revenue. However, facilitating connections between businesses and individuals in meaningful and relevant ways is compelling. We're going to leave the door open for exploration in this area.

ツィッター・コムのページに従来のバナー広告を載せてお金を得る考えは、収益を生み出す面白い方法のリストの中では、いつも一番下にあるのです。しかしながら、意味があるように関連づけるやり方でビジネスと個人をつなぎ、まとめることは魅力的なのです。私達は、ドアを開いてこの分野の探求に出て行こうとしています。

Do we hate advertising? Of course not. It's a huge industry filled with creativity and inspiration. There's also room for new innovation in advertising, marketing, and public relations and Twitter is already part of that.

私達は広告を嫌っていますか?もちろん、違います。創造性とインスピレーションがつまった巨大な産業です。広告と、マーケットと、人々の関係には、新しい革新の場所があって、ツィッターはすでにその一部になっているのです。