ペイパルはなぜもっと成功していないのか?

Why Isn't Paypal More Successful?(May 26, 2009 Fred Wilson)
(This is a translated version of "A VC" blog post, thanks to Fred Wilson.)

I just bought a replacement part at an online store I've never shopped in before. I was dreading the checkout process since I have not committed my various credit cards to memory. But thankfully this store offered checkout with Paypal. I clicked on it, entered my paypal credentials, and was out of the store in less than a minute. It was an awesome experience, as simple and easy as checking out at Amazon.

以前にまだ購入したことのないオンラインのお店で、代替部品を購入してみた。私はいろんな種類のクレジットカードをメモリに託したことがないので、支払いの手続きをするのが怖いのだ。しかし、ありがたいことにそのお店はペイパルで支払うことができた。それを選択して、私のペイパルの信用証明にログインして、少なくとも1分はお店から離れていることになった。それは恐ろしい経験で、アマゾンの支払いの手続きと同じぐらいシンプルで簡単だ。

And yet, Paypal has not really taken off among my friends and family as a way to pay for stuff online. The Gotham Gal doesn't like Paypal and avoids it at all costs. I find that most people I know feel the same way.

しかしまだ私の友達や家族の間では、オンラインで商品の支払いをするときに、本当にペイパルに切り替えてしまっているということはない。ゴサム・ギャルはペイパルが嫌いで、どんなに費用をかけても避けている。ほとんどの人が似たような方法をしているようだということを発見した。

Why is that? Is it that Paypal works like a debit card and the money is taken out of your checking account immediately? Is it that the Paypal implementation used to be clunkier and most people have bad memories of failed checkouts? Is it that most people have committed their credit card info to memory and don't mind filling out the web forms? Or is it something else?

なぜそのようなのだろうか?ペイパルはデビットカードのように動き、あなたの口座からすぐさまお金が引き落とされるからだろうか?ペイパルの手段は、ぎこちないところがあって、ほとんどの人が支払い手続きに失敗した悪い思い出があるからだろうか?ほとんどの人はクレジットカードをメモリに託してしまっていて、ウェブ・フォームに書き込むことを気にしないからだろうか?または何か他の理由からだろうか?

All I know is that when I see a checkout with Paypal option, I take it every time. And if everyone else did, Paypal would be so much bigger. But it's not. And that's worth thinking about. Because there is a very big opportunity to reinvent the way payments work and Paypal is front and center in that opportunity.

ペイパルを選択して支払い手続きをしてみて分かったことは、いつでも利用できるということだ。だからもし他の誰かがそのようにしているとしたら、ペイパルはもっとずっと巨大になっているだろう。でもそうなっていない。そのことについて考えてみる価値がある。なぜなら支払い方法の仕組みについて再発明をする絶好の機会があって、ペイパルはその機会の中で、先頭に立って中央に位置しているのだ。