グーグルはマップにセンスを加える

Google Adds Sense To Maps(August 6, 2009 John Battelle)
(This is a translated version of "John Battelle's searchblog" post, thanks to John Battelle.)

Google yesterday announced it is adding more information to Google Maps:

グーグルは昨日、グーグル・マップスの情報をさらに増やすと発表した。

"(We've added) icons and labels of prominent businesses and places of interest directly on the map itself. We've found it super useful for checking out what's nearby a hotel we'll be staying at, orienting ourselves, getting the feel for a neighborhood, or just browsing around for fun."

「(グーグルが追加した)記号、有名なビジネスの会社名や重要な場所を直接地図に記載。そうすることによって、宿泊するホテルでチェックアウトしたときに近くにあるものは何か分かっていると非常に便利で、次の行動をしやすくなり、その街に親しみが沸いてきたり、ちょっと散策てみようかという気持ちにさせてくれる。」

Wait a minute, let me rewrite that for you, with a business model attached:

ちょっと待って、読者のためにビジネスモデルを付け加えて書きなおしをしようじゃないか:

"(We've added) icons and labels of prominent businesses and places of interest directly on the map itself. We've found it super useful for leveraging our Adwords algorithm!"

「(われわれが追加した)記号、有名なビジネスの会社や重要な場所を地図に直接記載する。アドワーズアルゴリズムを強化するために非常に便利であることを確認している。」

There ya go! Actually, I think this is a great move by Google, and in line with the concept of AdWords being useful to the information ecosystem.

そのとおり!実際、これはグーグルによる大きな動きになって、アドワーズの構想と調和して有益な情報形態になるだろうと思う。

For instance, if you're looking to check out Martha's Vineyard, the hotels link up on the left might be a link you are actually interested in.

例えば、もしあなたがマーサズヴィニヤードでの宿泊を探していたとしたら、そのホテルはあなたが本当に行きたいと思った場所の、すぐ左側に隣接していたということだってあるかもしれないのだ。