なぜ新聞が失敗しているのか(ヒント:利用者に支払わせようという失敗が理由ではない)

Why Newspapers Are Failing (Hint: Failure To Get Users To Pay Is NOT The Reason)(August 17, 2009 Mike Masnick)
(This is a translated version of "Techdirt" blog post, thanks to Mike Masnick.)

A bunch of folks have been submitting two separate stories about why the newspaper business is failing. Much of the stories cover ground that we've covered before, but they do so in such a nice, well-argued package, that I wanted to mention them here. The first, by Bill Wyman, gives five reasons why newspapers are failing. The list is good, but the detailed explanation is better. The first one explains that consumers have never paid for the actual news. It's a point we've made before, but Wyman digs in and explains why that's true, and makes a key point as to why newspapers were able to make money in the past:

なぜ新聞産業が失敗しているのかということについて、大勢の人が投稿しているストーリーは2種類に分かれている。この問題を扱ったたくさんの記事を以前に取材してきているが、とてもすばらしく書かれていて、とても説得力があって、ここで話に出しておきたかったのだ。初めは、ビル・ワイマンによるもので、なぜ新聞が失敗しているのか5つの理由が述べられている。そのリストは良いが、詳しい説明がもっとずっとすばらしいのだ。第一の理由に、読者が実際のニューズに料金を払わなくなったことが挙げられている。その事柄は以前に取上げてきているが、ワイマンはもっと深めていてなぜそれがそのようであるか説明し、なぜ新聞はかつて収益を得ることができたのかということについて鍵になる事柄を述べている。

They held an informal monopoly on a societal convention whereby they deposited those ads--around which they wrapped some reporting, some of it serious, some of it fluff--on subscribers' driveways.

新聞産業は情報の独占を社会の代表として構え、そうすることで新聞広告をーー報道を掲載した周りに配置し、深刻な記事や、軽い記事も載せるというようにしてーー購読者の通り道に据えていたのだ。

The second piece also tackles this same issue, and is by Chris O'Brien, detailing how consumers have never paid for news, but then follows up by pointing out what business newspapers have really been in:

次も同じ問題に取り組んでいて、筆者はクリス・オブライエンで、読者がどのようにしてニューズに料金を払わなくなってしまったかということを詳しく説明し、それに続けてビジネス新聞が実際に直面していることを取上げている:

At their peak, local newspapers did two things: They created community. And they provided the local marketplace for goods and services. These services were so profitable, that they subsidized the civic good of journalism. The reason newspapers are in trouble today is because they have lost their dominant position on both of these fronts.

ピーク時に、ローカルの新聞は2つのことをした:コミュニティを形成したのだ。そしてローカル市場に商品やサーヴィスを提供した。そのサーヴィスはとても収益が多いので、ジャーナリズという市民の望むものを提供することができたのだ。今日の新聞が困難に直面している理由は、両方の側面において最も有利な立場を失ってしまったからである。

Bingo. So, newspapers, beware of thinking that you can get away with charging for content. All you're really doing is shrinking that community, and taking away the real reason you had a business in the first place.

ビンゴ。それで新聞は、料金を請求してコンテンツを持ち逃げしてしまわないように用心しているのだ。あなたが本当にできることは、そういうコミュニティを縮小させることで、本当の理由を奪ってしまうことであなたはビジネスの最初の一歩を踏み出すのだ。