ヤフーの新しい検索

Yahoo's New Search(August 27, 2009 John Battelle)

It feels a bit odd to be writing that headline - "Yahoo's New Search" - given the company's deal with Bing/Microsoft. But Yahoo seems intent on declaring its independence with regard to search, even as it sells its asset and audience away to its newfound partner.

このヘッドラインを読むとちょっと奇妙に感じる―「ヤフーの新しい検索」−はビング/マイクロソフトの取引について述べるためにつけてある。しかしヤフーは検索に関しては、たとえ検索の資産と支持者を新しいパートナーに売却するようなことになっても、独立を断言するつもりでいるようなのだ。

Yahoo does retain, in the deal, the right to innovate on top of Bing results, and I guess that's where this announcement is pointing - noting that Yahoo has been innovating in search UI and plans to continue to do so. I'm talking with the Yahoo folks next week and will have more on their plans then. But it strikes me as potentially conflicting to the deal for Yahoo to be innovating in UI on top of Bing, as one of Bing's strengths is its innovation in UI....

ヤフーはその取引で、ビングの成果のトップで技術革新の権利を保持していていて、さらに私が推測するには、この報告で強調されている−ヤフーは検索UIの技術革新を進めていて、それを継続するために計画を立てていると注意書きしてある。来週ヤフーの人たちと話をするのだが、そのときにヤフーの計画についてもっと聞いてみようと思う。しかし、ヤフーがビングのトップに立ってUIの技術革新していくという取引は、潜在的に矛盾しているものに思えてしまうのだ。なぜならUIの技術革新がビングの強みの一つなのだから…