ヤフーの新しい検索の計画:ビングを飛び出して

Yahoo's New Search Plans: Out Bing Bing(September 2, 2009 John Battelle)
(This is a translated version of "John Battelle's Searchblog" post, thanks to John Battelle.)

Yesterday I got a chance to debrief with two leaders of Yahoo's search team (yes, I know how that sounds given the Bing deal, but bear with me here). Late last week Yahoo announced its intentions with regard to continuing its innovation in search, and I had noted the irony of such an announcement.

昨日はヤフーの検索チームの2人のリーダーに質問して報告を聞く機会を得た(もちろん、私はビングの取引からどのような印象かということをわかっているのだが、話をさせて欲しい)。最近では先週にヤフーが検索の技術革新を続けるということに関する意向を報告していて、私はこんな報告に皮肉を述べていたのだ。

I think most of the industry has written off Yahoo as a search player, and for some good reason. It's true the company has abandoned two key pieces of the search puzzle - indexing and search monetization. But it's also true, as I noted in my coverage of the deal, that Yahoo is retaining its right to control the user interface to search, and it's clear that's what the company is now focusing on.

私は産業の多くは検索のプレーヤーとしてヤフーを差し引いて書いていると思ってるが、それはけっこうな理由がある。ヤフーが検索の2つの重要なパズルのピース―索引をつけることと検索の収益化させることを捨ててしまったというのは本当である。しかしこのことも本当である、取引について私の記事にあるように、ヤフーは検索のユーザーインターフェースを管理する権利を保持していて、それでヤフーが何に注目しているかということが明確になっているのだ。

What I find fascinating about this is how clearly it positions Yahoo to compete, directly, with its partner Microsoft and Bing. More on this later today.

私が興味深く思っているのは、ヤフーがパートナーのマイクロソフトとビングと、まっすぐに、立ち向かおうと何とはっきりと姿勢をとっているのだろうということだ。詳しい話はまた後ほど。